Riitta vie viestintää

Tänään vietetään mediapäivää viestintätoimisto Riannossa. Sen kunniaksi haluan nostaa parrasvaloihin Riannon toimitusjohtajan Riitta Auvisen.

Viiden vuoden vauhti

Rianno täyttää tänään viisi vuotta. Vaikka minulla ei varsinaisesti ole ollut mitään tekemistä Riannon tarinan kanssa (olen ollut töissä sisaryhtiössä), olen jollain pimpolla tavalla Riannosta ja etenkin Riitasta ylpeä. Hän on onnistunut kehittämään oman liiketoimintansa vastaamaan tarvetta markkinoilla ja jopa luomaan sitä tarvetta markkinoille. Tämä yhdessä tiimin draivin kanssa on tehnyt Riannosta menestyneen.

Riitta välittää itsestäänkin mielikuvaa menestyneenä ihmisenä. En tarkoita taloudellista menestystä (jota sitäkin tietysti yrittäjälle toivon), vaan tasapainoisen oman tiensä löytäneen vahvan naisen mielikuvaa. Hän on osannut poimia tiimiinsä sopivat tekijät, joiden kautta Riannon mielikuva asiakkaiden henkilökohtaisena valmentajana vahvistuu.

Personal Trainerit palveluksessamme

Yksi ihan parhaita tuotekonsepteja Riannolla ja viestintäalalla ylipäänsä on ‘Viestinnän Personal Trainer’. Mielleyhtymä on osuva mielestäni ainakin kolmesta syystä. Ensinnäkin personal trainer on aina tukena ja kannustaa silloin, kun kipeimmin kaipaa eteenpäin potkimista. Etenkin mediaviestinnässä ja henkilökohtaisessa viestimisessä on paljon osa-alueita, jotka oikeastaan ovat aika herkkiä. Silloin vaaditaan Riitan kaltainen luotettava tuki, joka tietää tehokkaat toimet pitkällä tähtäimellä. Toisekseen personal trainer on “vain” se ulkopuolinen potkija, sparraaja ja asiantuntija. Hän ei kuitenkaan voi kuin motivoida tekemään oikeita asioita ja auttaa siinä. Varsinainen työ tapahtuu asiakkaassa itsessään. Tämänkaltainen liiketoimintalähtöisyys tulee Riitalta luonnostaan. Kolmas ja ehkä tärkein on, että viestinnällä saadaan aikaan tuloksia. Tästä olen erityisen iloinen koko alan kannalta, sillä se on tuonut viestinnän lähemmäksi liiketoiminnan ydintä, missä sen kuuluukin olla. Riitan bisnesosaamista ei tarvinne todistaa erikseen. Tulostahan tuo tekee.

Viestinnän muskelit vahvistuvat yhteistyössä.

Riitta on erittäin vakuuttava. Hänellä on erinomainen asiantuntemus ja taito tuoda sitä esiin lämpimän persoonansa kautta. Häntä on miellyttävä kuunnella, hän sparraa koko olemuksellaan ja ymmärtää asiansa inhimillisellä tavalla. Koska hänellä on vieläpä äärimmäisen terävä pää, lämmin sydän sekä kyky yhdistää nämä,  hän voi mullistaa maailman ideoillaan.

Onnea matkaan, Riitta ja Riannon poppoo!

Tutustu Riittaan LinkedInissä

Mitä satasella saa?

Koska alan vähitellen ymmärtää, kuinka vähän ymmärrän rahan päälle, pohdin jokaisen asiantuntijan osalta, mitä hänen alallaan satasella saa tai voisi saada. Minua nimittäin hieman nyppii se, että satanen on toki suuri raha, mutta sillä saa aika vähän. Ja palveluntuottajalle jää kulujensa jälkeen vain pieni osa laskutettavasta summasta käteen.

Personal Trainer -palvelut viestintäalalla ovat luonnollisesti vähän kuntosalivalmentajien palveluita kalliimpia. Jos PT mainostaa valmennusta bikinikuntoon satasella, niin ehkä viestinnän personal trainerin avulla pääsee samalla rahalla rantatunikakuntoon?


Suomalaisen on usein vaikea nähdä itsensä positiivisessa valossa tai ainakaan tuoda sitä esille. Siksi päätin Suomen juhlavuoden kunniaksi nostaa esille sata suomalaista osaajaa. Valtaosa juttusarjan henkilöistä on entisiä tai nykyisiä työkavereitani, kumppaneita tai muuten tuttuja työelämästä. Henkilöbrändeistä innostuvana hörhelönä haluan kuitenkin tuoda esiin myös sellaisia ihmisiä, joita olen tavannut vain sosiaalisessa mediassa. Keskiössä on suomalainen asiantuntija, SataSella, joka suomalaisen avarakatseisuuden periaatteiden mukaisesti voi edustaa mitä sukupuolta tahansa. Esittelyjä julkaistaan päivittäin sadan päivän ajan. Viimeinen SataSella julkaistaan itsenäisyyspäivänä. Katso kaikki SataSellat >>