Käytännöllinen kuningatar Virpi

Minulla oli eilen projektissani isohko tilaisuus, jonka järjestäminen sai taas arvostamaan taitavia tapahtumatuottajia ja heitä, joilla langat pysyvät käsissä, vaikka niitä pitäisi järjestellä vähän uudelleenkin. Yksi sellainen on entinen työkaverini ja vieläpä erittäin mukava sellainen eli  Virpi Törnqvist Management Institute of Finlandista.

Koordinoinnin kuningatar

Virpin päätyönä on huolehtia, että asiakkaat voivat keskittyä oppimiseen ja kouluttajat kouluttamiseen. Hän hoitaa kaiken juoksevan taustalla ilmoittautumisista laskutuksiin ilman, että niistä koituisi ylimääräistä päänvaivaa muille. Hän on verkkokoulutusalustojen pääkäyttäjä ja kokoaa verkkokurssin sujuvasti niin, että tietonjako opiskelijoiden välillä helpottuu ja projektityön ohjaus nivoutuu näppärästi muuhun opiskeluun.

Ohjattu oppiminen tuo vaikuttavia tuloksia.

Käytännön tehokkuus työssä on toki tärkeää, mutta sitäkin tärkeämpää on, että oppiminen on vaikuttavaa ja asiakastyytyväisyys todennettavissa eri näkökulmista. Tämän osoittaminen on myös osa Virpin työtä. Kaupallisissa koulutuksissa asiakas voi olla tilaaja eli esimerkiksi henkilöstöhallinto tai osallistuja itse. Virpi osaa tarkastella sekä asiakastyytyväisyyttä että oppimisen vaikuttavuutta eri näkökulmista. Hän tuottaa kyselyt näppärästi, ja samalla miettii, kuinka kyselyt kannattaa toteuttaa niin sisällöllisesti kuin teknisesti.

Okei, kokeillaan!

Työskentelin viestintäjohtajana MIF:llä, kun verkkosivusto päätettiin uusia. Olin suunnattoman iloinen, että sain juuri Virpin edustamaan omaa liiketoiminta-aluettaan. Hänellä ei kaiketi ollut taustaa markkinointitehtävistä, mutta tarttui toimeen omalla päättäväisellä otteellaan. Samalla hän ilmoittautui Digitaalisen viestinnän koulutusohjelmaan ja tutustui esimerkiksi markkinoinnin automaation työkaluihin. Hänellä on luontainen tapa tehdä oma osuutensa projektinjäsenenä ja into oppia uutta.

Asenne ratkaisee aina.

Virpi on mukana monessa kehitysprojektissa. Häntä toivotaan mukaan yhteen jos toiseenkin hankkeeseen, koska hän lunastaa aina paikkansa. Samaan aikaan kun Virpi oppii uutta ja kehittää toimintaa, hän pitää huolta rutiineistaan eikä jätä mitään ylimääräistä työkavereidensa harteille. Virpin työkaverit voivat aina luottaa siihen, että hommat hoituvat parhaalla mahdollisella tavalla, mikäli ne ovat Virpin pöydällä.

Hyväntuulisuus tarttuu

Virpi on ehkä hyväntuulisin työntekijä koko yrityksessä. Hän tulee toimeen kaikkien kanssa, eikä hätkähdä kaiken maailman erityistarpeita. Hän tuo iloisen mielen työpisteelle ja mikäli hänellä sattuisi olemaan huonompi päivä (mitä tapahtuu erittäin harvoin), hän onnistuu pitämään ns. mölyt mahassaan. Tai kenties hän vain on etänä, jos kiukuttaa. 😉 Yhtä kaikki hän tuo aina toimistolle tullessaan mukanaan positiivisen ilmapiirin.

Kiva-Virpi totisesti on koulutusten käytäntöjen koordinoinnin kuningatar.

Tutustu Virpiin LinkedInissä

Mitä satasella saa?

Koska alan vähitellen ymmärtää, kuinka vähän ymmärrän rahan päälle, pohdin jokaisen asiantuntijan osalta, mitä hänen alallaan satasella saa tai voisi saada. Minua nimittäin hieman nyppii se, että satanen on toki suuri raha, mutta sillä saa aika vähän. Ja palveluntuottajalle jää kulujensa jälkeen vain pieni osa laskutettavasta summasta käteen.

Iso osa koulutuksista on siirtynyt verkkoon. Verkkokoulutuksissa on erittäin olennaista, että rakenne on mietitty ja toiminnot ovat sujuvia. Eri kikkareiden toteuttaminen alustalle valmiiksi intuitiivisesti oppimista tukemaan on hyvinkin satasen väärtti.


Suomalaisen on usein vaikea nähdä itsensä positiivisessa valossa tai ainakaan tuoda sitä esille. Siksi päätin Suomen juhlavuoden kunniaksi nostaa esille sata suomalaista osaajaa. Valtaosa juttusarjan henkilöistä on entisiä tai nykyisiä työkavereitani, kumppaneita tai muuten tuttuja työelämästä. Henkilöbrändeistä innostuvana hörhelönä haluan kuitenkin tuoda esiin myös sellaisia ihmisiä, joita olen tavannut vain sosiaalisessa mediassa. Keskiössä on suomalainen asiantuntija, SataSella, joka suomalaisen avarakatseisuuden periaatteiden mukaisesti voi edustaa mitä sukupuolta tahansa. Esittelyjä julkaistaan päivittäin sadan päivän ajan. Viimeinen SataSella julkaistaan itsenäisyyspäivänä. Katso kaikki SataSellat >>